יחידת־הוראה

  • מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה

    שם הקורס:  ניהול כיתה וארגון מערכות למידה

    פרטים מזהים:

    שם המרצה: איסלאם אבו אסעד 

    סוג הקורס: שיעור ותרגיל

    היקף הקורס: 1 ש"ש

    משך הקורס: סמסטריאלי

    דואר אלקטרוני: iabuasaad@gmail.com

  • תצוגההסתרה

  • הקליקו על כותרת יחידת ההוראה כדי להציג או להסתיר אותה.

  • 1

    יחידת־הוראה 1
    - הקליקו

    מטרות הקורס:

    -הקניית מושגים בסיסיים: ניהול, סגנונות ניהול, ניהול כיתה, מנהיגות, הנעת תלמידים, עבודת צוות, השגת משמעת, טיפול בבעיות התנהגות, פיתוח של ערוצי התקשורת בכיתה, יצירת אקלים כיתה חיובי.

    -הקנית דרכי עבודה וכלים ומיומנויות מעשיות בתחום ניהול הכיתה.

    -חשיפת הסטודנטים לגישות תיאורטיות שונות לניהול כיתה ועם כלים מעשיים לניהול כיתה יעיל.

    -הקניית ידע בנושאים הקשורים ל: יכולת להניע את הלומדים, וילמדו כלים, טכניקות למידת שליטה עצמית, הדרכת הורים (בבעיות של הילדים), ופיתוח כישורים חברתיים.

    פירוט תכני הקורס:

    -גישות תיאורטיות ומעשיות לשיפור מיומנויות חברתיות, שליטה עצמית, ומוטיבציה - בחלק זה ידונו גישות שונות לשיפור היכולות הללו אצל הסטודנט.

    -קשרים בינאישיים - מאפייני וסוגי הקשרים (מורה- תלמיד, תלמיד - תלמיד, מורה - הורה) והדרכים לשיפור הקשרים הבינאישיים בזירה החינוכית.

    -מאפייני הכיתה ההטרוגנית (הבדלים בסגנונות למידה, דפוסי מוטיבציה ועוד) נדון בשיטות לשיפור אקלים הכיתה (זיהוי אקלים כיתה, קביעת יעדים, וטכניקות לשיפור) יצירת קהילה כיתתית תומכת, שיטות התערבות בבעיות התנהגות כיתתיות ועוד.

    -סגנונות ניהול כיתה - גישות שונות לניהול כיתה היתרונות והחסרונות בכל סגנון.

    -קבוצת ההורים - מאפייני הקשר בין המורה לקבוצת ההורים, מהם הקשיים בקשרים הללו, כיצד ניתן לנהל את היחסים עם קבוצת ההורים כך שתועיל לכיתה על כל היבטיה.


  • 2

    מהו ניהול?
    - הקליקו

    הגדרת ניהול בכלל וניהול כיתה בפרט. סגנונות ניהול.

  • 3

    משמעת ובעיות התנהגות
    - הקליקו

    המאמר חשוב מאוד לבחינה!

    הוא מתמקד בתפקיד המורה ביצירת אקלים חינוכי חיובי בכיתה כמרכיב חשוב טרם הופעת בעיות ההתנהגות וכמו כן מתייחס לתפקיד המורה ופעולותיו אחרי הופעת מקרי בעיות ההתנהגות למיניהן.

  • 4

    מאמר
    - הקליקו

    יש לקרוא את המאמר (בערבית) ולהתייחס לנקודות הבאות:

    - מה היא החשיבות של חיזוק חיובי ושלילי?

    - מה ההבדל בניהם?

    - מהן סוגי החיזוק החיובי? איזה סוג אתה מעדיף ולמה?

    - מה ההבדל בין חיזוק שלילי לבין עונש?

    - מהם השלבים לבניית תכנית לעיצוב התנהגות בכיתה?


    בהצלחה

  • 5

    מצגת
    - הקליקו

    מאמר ניווט כיתה

  • 6
  • 7

    יחידת־הוראה 7
    - הקליקו

    • 8

      יחידת־הוראה 8
      - הקליקו

      • 9

        יחידת־הוראה 9
        - הקליקו

        • 10

          יחידת־הוראה 10
          - הקליקו

          • 11

            יחידת־הוראה 11
            - הקליקו

            • 12

              יחידת־הוראה 12
              - הקליקו

              • 13

                יחידת־הוראה 13
                - הקליקו