יחידת־הוראה

  • תצוגההסתרה

  • הקליקו על כותרת יחידת ההוראה כדי להציג או להסתיר אותה.

  • 1

    Introduction
    - הקליקו

    Introduction

     

    בסיסי

    רמה בינונית 2

     

    פרטים מזהים:

    שם המרצה: מורי החוג

    סוג הקורס: שיעור ותרגיל

    היקף הקורס: 6 שש"ס

    שנת לימודים: א''

    מסלול הלימודים: כל המסלולים

    רכיב הכשרה: לימודי יסוד

     

    תנאי קדם:

    הצלחה ברמות הקדם

     

    מטרות הקורס:

    -        To provide the students with current high interest articles from educational and related-field journals, the popular press and books (600 - 700 words).

    -        To improve the students reading skills and strategies and, in consequence, to train  them  to read for meaning and speed.

    -        To provide the students with intensive teaching of vocabulary.

    -        To teach students various aspects of contextualized English grammar.

    -        To enhance the students’ English language experience and their oral proficiency through conducting various  activities  revolving about  educational issues and topics.

    -        To train the students  to  compare  their understanding of L1  with L2 to assist them in comprehending L2.

    -        To train the students to independently apply the reading and language skills learned in class.

     


    פירוט תכני הקורס:

    I. Macro level (15 MEETINGS).

    a. Reading skills and strategies (15 passages)

    -        Hypothesis and proofs classification

    -        Chronological order and sequence

    -        Process

    -        Inductive and deductive reasoning

    -        Cause and effect

    -        Comparison and contrast

    -        Analogy

    b. Critical reading skills (facts and opinion)

    -        Inferencing

    -        Scales of meaning

    -        Bias and propaganda

    -        Identifying markers of doubt, certainty.

    -        Opinion, intention,

    -        Agreement

    -        Skimming

    -        Scanning

    -        Reading speed

    II. Micro – Level (15 meeting) – (15 passages)

    a. English Grammar

    1.     Sentence structure

    -        Simple sentences

    -        Compound sentences

    -        Complex sentences

    2.     Verb forms

    -        Tenses

    -        Passive voice

    -        Modals

    -        Conditionals

    3.     Noun and verb phrases

    4.     Parts of speech

    5.     Punctuation

    b. Vocabulary

    -        Synonyms

    -        Antonyms

    -        Homophones

    -        Cognates

    -        Affixes – base words

    -        Guessing in context

    c. Tests

    Test questions will be varied. They include

    -        Short open – ended questions

    -        True and false with justifications

    -        Multiple choice

    -        Translations

    -        Chart fill ins

    -        Short paraphrasing or completions

     

    דרכי ההוראה והלימוד:

    -         Lectures.

    -         Discussion in class.

    -         Home and in-class assignments.

     

    חובות הקורס ושקלול הציון:

    -        Assignments  20%.

    -        Exam 80%.


    ביבליוגרפיה:

    Main Sources:

     

    -        Blanchard, K. & Root, C. (1997). Ready to Write More. White Plains, N.Y: Longman.

    -        Dray, M. & Jean, K. (1993). Grammar in Focus. Raanana: Eric Cohen  Books.

    -        Fowler, H. R., & Aaron, J. E. (2001). The Little Brown Handbook. (8thed.)Longman, N.Y: HarperCollinsCollege Publishers.

     

    Secondary Sources:

    -        Heffernan, J. A., & Lincoln, J. E. (2001). Writing: A College Handbook. (5thed.).New York: W. W. Norton.

    -        Richards, J., &Rodgets, T., (2001). Approaches And Methods In Language Teaching. (2nded.)U.K.: CambridgeUniversity.

    -        Silberstein, S. (1993). Techniques and Resources In Teaching Reading.Oxford: OxfordUniversity.

    -        Underhill, N. (1987). Testing Spoken Language. Cambridge: CambridgeUniversity.

    -        Ur, P. (1984). A Course in Language Teaching Practice and Theory. Cambridge: CambridgeUniversity.

    -        Ur, P. (1981). Discussions that Work. Cambridge: CambridgeUniversity.

     

     


    • 2

      יחידת־הוראה 2
      - הקליקו

      • 3

        יחידת־הוראה 3
        - הקליקו

        • 4

          יחידת־הוראה 4
          - הקליקו

          • 5

            יחידת־הוראה 5
            - הקליקו

            • 6

              יחידת־הוראה 6
              - הקליקו

              • 7

                יחידת־הוראה 7
                - הקליקו

                • 8

                  Session 8- Online Session
                  - הקליקו

                  Read the article attached and then answer the questions that follow
                • 9

                  יחידת־הוראה 9
                  - הקליקו

                  • 10

                    יחידת־הוראה 10
                    - הקליקו

                    • 11

                      יחידת־הוראה 11
                      - הקליקו

                      • 12

                        יחידת־הוראה 12
                        - הקליקו

                        • 13

                          יחידת־הוראה 13
                          - הקליקו